Rondreis deel 1: Nachttrein en Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu Rondreis deel 1: Nachttrein en Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu

Rondreis deel 1: Nachttrein en Koh Samui

Door: Ryanne

Blijf op de hoogte en volg Ryanne

18 September 2007 | Thailand, Bangkok

- Ik ben geen geboren backpacker :) -

Heeee lieve mensen!

Jajajajajaaaaaa; ik heb VAKANTIE!! Eindelijk kan ik genieten van een welverdiende (al zeg ik het zelf) vakantie door middel van een prachtige 2weekse rondreis samen met Marijke en Femke. Wat begon deze reis raar, spannend, lachwekkend en slaperig...

Vrijdagavond hadden we nog een geweldige ‘fare-well party’ georganiseerd door meneer Sayan en alle andere directeuren van de basisscholen. Alle leerkrachten waren er bij en natuurlijk meneer Suthipong en zijn vrouw Pom.
De Thai en zijn speech kennen we onderhand wel, en ook deze avond was het niet te missen. Eerst meneer Sayan, toen een leerkracht en Suthipong. De laatste overhandigde ons een cadeau en bloemen en bedankte ons voor deze geweldige tijd. Pppfff... ik realiseerde me dat het inderdaad erop zit. Toen alle leerkrachten ons nog persoonlijk een handje kwamen geven inclusief een roosje, werd het me te veel. De tranen stroomde over mijn wangen, toen ik bedacht dat ik deze mensen nooit meer zou zien en dat het avontuur waarvoor ik naar Thailand ging nu echt afgelopen was. Hierna greep Paul de microfoon om even iedereen te laten huilen met een mooi woordje voor ons alleen (in het Nederlands) dat we toch echt “samen hebben gelachen, samen hebben gehuild en samen hebben genoten!”. De avond sloten we af met natuurlijk een laatste bezoek aan de muziekbar. Onder het genot van veel Spy (soort van wijn) en veel humor keken we terug op een geweldige mooie 9 weken in Cha-am. Het was super!!!!

Zaterdag was het dan zover. De backpak helemaal volgestouwd (hij stond letterlijk op springen) en alles even dubbelchecken in het huisje. Hebben we alles? Want hier komen we nu echt niet meer terug... Afscheid genomen van Paulien en Gemma, die we pas echt in Nederland weer zien, en Paul en Rian, die we de 28ste nog zien in Bangkok. Afscheid genomen van ons huisje en van Cha-am.
Met de bus naar Hua Hin met een backpak was al een heel avontuur. Wat is dat ding zwaar!!? En ja hoor, het ‘ op-springen-staan’ kon deze backpak van 15 euro op de markt niet meer aan en er scheurde al een rits... Thaise kwaliteit. Bedankt. Ik denk niet dat een backpak vakantie aan mij is besteed...
Maar een bezoekje aan Starbucks maakte al veel goed en kon onze rondreis beginnen!

‘s Avonds hadden we de nachttrein in Hua Hin. Wat moesten we hier nu weer van verwachten? In de coupe zagen we allerlei opklapbedden boven elkaar en gordijntjes ervoor. Moesten we hier slapen? Ik lachte me kapot. Uiteindelijk viel het reuze mee. Ik mocht boven slapen als non-claustofobische en mijn bedje lag eigenlijk best wel lekker. Er waren erg veel touristen en dat gaf dan ook wel weer een vertrouwd gevoel. Het was echt heel erg leuk om dit mee te hebben gemaakt.
Zondagmorgen kwamen we heel vroeg aan op Surrathani, waar we nog 2 uur in de bus zaten naar de pier, 1,5 uur in de boot en tot slot 2 uur in de bus naar het Resort. Ja mensen, wat een reis. Maar we waren er. Het eiland Koh Samui. Marijke en ik zijn hier al een weekendje geweest, ook op hetzelfde resort.
Ons bungalowtje is heel schattig en hier slapen we dan voor 3 nachten. Zondag hebben we aan het zwembad gelegen en ‘s avonds Italiaans gegeten. We lagen op tijd in bed; we waren kapot!
Maandag hebben we zo’n beetje de hele dag geshopt in het centrum. Wat is Koh Samui touristisch! Maar het was heerlijk. Ik heb een nieuwe Diesel broek, jaja, voor........ 20 euro!! Hihihihi :D en natuurlijk een bezoekje aan Starbucks en Swensens was onmisbaar. De dag sloten we af met een Thaise maaltijd in een gezellig restaurantje.
Vandaag hebben we een dagtourtje gehad, waarbij we het hele eiland konden verkennen. Dat hield in het bekijken van: een hele grote Boeddha, een andere tempel, twee grappige rotsen in de vorm van de edele delen van de man en de vrouw, een hele eenvoudige monkey-show, een gemummificeerde monnik, prachtige watervallen en tot slot nog even shoppen in een stadje. In een halve dag het hele eiland gezien, super!!

Morgen gaan we weer verder reizen. De eigenlijke planning was Phuket, maar aangezien daar die grote vliegtuigramp is gebeurd, vonden we het toch niet meer zo’n goed idee. Het weer in het zuiden is echt bagger, dus we hebben deze trip gecancled. We gaan morgen eerder naar Bangkok en vrijdag gaan we naar Kanchanaburi. Daar blijven we tot zondag en zondagavond beleven we weer een nachttreinavontuur naar Chang Mai…

Lieve mensen; ik ga weer even verder genieten… Het is echt heerlijk dat we nu rust hebben en dat 29 september steeds dichterbij komt. Want tja... nog steeds mis ik iedereen heel erg; vooral pap, mam, en broer, mijn lieve Sandra, Nicole en Lianne en natuurlijk Luuk. Schat: een hele fijne verjaardag morgen! In gedachten ben ik bij je!!!

Veel liefs, Ryanne.

  • 18 September 2007 - 11:11

    Nicole:

    Ow, phieuw, GELUKKIG hebben jullie die reis naar Phuket gecancled!!! Je weet niet half hoe blij ik daarom ben!!! Dit is echt een opluchting voor mij, Frank zegt wel dat het nooit voorkomt dat een vliegtuig op dezelfde lijn in 1 week 2x neerstort maar toch...

    Zeg, heb je ook foto's?!!?! Vooral die edele delen wil ik wel zien hahahaha :-) , ow, iedereen kan dit lezen he!?!? hihi!!

    Zo zo zo, weer heel erg veel gezien in zo'n korte tijd!!! Je vergeet gelukkig niet te genieten en aan ons te denken!!

    Ja, Luuk, bij deze ook een hele fijne verjaardag alvast!! xje van mij!!

    Nou, Ryan, schatje, veel plezier nog en ik lees snel weer van je hoop ik!!

    dieke kus!!

    Nicole

  • 18 September 2007 - 11:16

    Sandra:

    Heeeey backpacker!!!
    Hahaha klinkt wel stoer!! Wat een verhalen zeg. Wat lief dat je zo emotioneel werd bij het afscheid! Betekent dat het je toch heel veel doet en dat je je daar op je gemak hebt gevoeld, toch?
    Lijkt me een heel avontuur, de nachttrein! Kun je daar wel in slapen?
    Wat lekker dat je daar zo goedkoop kunt shoppen!! Neem je ook iets leuks voor mij mee?!?! Kan nog wel een leuk truitje gebruiken... haha!
    Wel prettig voor ons (het thuisfront) dat jullie niet naar Phuket gaan.. Was echt effe schrikken toen ik gister de krant las!
    Uhm... waar zijn de foto's :-(?!?

    Wat lief dat je ons mist!! Ik mis jou ook!! Ik zei gister nog tegen Ad dat het nu wel tijd wordt dat je naar huis komt!! Dat meen ik echt. Nu heb ik je wel lang genoeg moeten missen!!

    Maar meid, wel nog even blijven genieten!!

    Dieke kus San

  • 18 September 2007 - 11:33

    Lianne:

    Ha Meissie!

    Inderdaad maar goed dat je de reis naar Phuket heb gecancled, alles voor de veiligheid he ;)!Maar er zijn nog veel meer mooie plaatsen in Thailand.....
    Ik ben benieuwd naar de foto's, het is voor ons toch lastig om er een voorstelling van te maken hoe het daar is.....maar als je terug bent krijgen we het denk ik ook wel in geuren en kleuren te horen..hihihi..kben benieuwd.

    Het einde is bijna in zicht...gelukkig ;).....dus ik kan al zeggen: tot volgende week zaterdag!!!

    Dikke kus Lian

  • 18 September 2007 - 17:11

    Robin:

    Wat een leuke foto´s weer! Echt helemaal geweldig! Ik blijf je volgen, heel veel plezier!

    Liefs, Robin

  • 18 September 2007 - 17:35

    Jeanne:

    Hoi Ryanne!!
    Ja eindelijk is het einde in zicht, maar nu nog eerst even genieten van je welverdiende vakantie. Gelukkig zat je niet in dat vliegtuig was wel even schrikken zeg toen ik dat las in de krant maar luuk kon mij gerust stellen.
    Je hebt toch veel mee gemaakt in die 9 weken en de kinderen waren stapel op jou geloof ik maar dat kan ook niet anders ha, ha dat is ook een hele mooie belevenis voor jou. Nu kijken we uit naar de 29e sept.dat we je weer in onze armen kunnen sluiten. Ryanne geniet er nog lekker van maar kijk welgoed uit de laatste week. Heel veel groetjes en kusjes van fam. Joosten.

  • 19 September 2007 - 09:40

    Jacqueline:

    Hee meid ik ben nog steeds alle verhalen aan het volgen:) nou geniet van je welverdiende vakantie zou ik zeggen en dan zien we je over 2 weken weer terug

    Liefs Jacqueline

  • 20 September 2007 - 10:06

    Rian En Rianne:

    Heeej meid!

    Wat leuk om je vanochtend nog even gezien te hebben! Hele verrassing, helemaal top!
    Wij hebben vandaag voor het eerst op een olifant gezeten, geweldig, zeker de moeite waard! Zat zelfs in zijn nek, beetje wiebelen, beetje eng, maar vooral genieten!
    Tot de 28e!
    Groetjes vanuit de jungle,

    Rian en Rianne

  • 20 September 2007 - 16:21

    Suus:

    He Meis,

    Heb weer een beetje bijgelezen. Gecondoleerd met je opa.

    Heel veel plezier nog daar en geniet! Neem je allemaal mee in je bagage.

    Dikke kus Suus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryanne

Hoi allemaal! Ik heb inmiddels mijn opleiding PABO afgerond en ik vond het wel een mooie afsluiter om eens flink op avontuur te gaan. Dus ik ga 3 maanden naar Thailand om daar op een basisschool Engelse les te geven... Je kunt me op deze site volgen en berichtjes achterlaten. Groetjes, Ryanne.

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 32323

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 30 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: