Lang weekend Koh Samui + Full Moon Party - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu Lang weekend Koh Samui + Full Moon Party - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu

Lang weekend Koh Samui + Full Moon Party

Door: Ryanne

Blijf op de hoogte en volg Ryanne

02 Augustus 2007 | Thailand, Cha-am

Koh Samui en Full Moon!!!! 30 en 31 juli

Hoi allemaal!

Hoe is het met jullie allemaal? Nog van je vakantie aant genieten, of hard aan het werken?

Het lange weekend is voorbij gevlogen. Maandagochtend zijn we, samen met Bas en Patrick, om 8 uur vertrokken uit Cha-am richting Koh Samui. Een dikke 9 uur hebben we in een busje gereden. Maar toen moesten we ook nog eens een uur met de boot. Ko Samuih is een eiland. We hebben bijna net zolang gereisd als de vliegreis van Nederland naar Thailand. Mmm…
Maar het was het reizen zeker waard!! Koh Samui is prachtig. We kwamen aan op het Ko Samui Island Resort. We kregen een soort van bungalow. Ze waren niet echt luxe, maar was wel te doen. Rian en ik sliepen samen.
We waren kapot van het reizen, dus na een frisse duik in het zwembad (wat trouwens erg mooi was, vlakbij de zee) en wat eten en een aantal pokerpotjes. gingen we gauw genoeg slapen.
Dinsdagmorgen kregen we een lekker ontbijt. Alleen maar westers, dus geen rijst en warm vlees wat de Thaise mensen altijd eten. Dus je begrijpt al, dat het toerisme hier veel groter is.
We hebben heerlijk langs het zwembad gelegen, gezwommen en over het strand gewandeld. De zee is ook een stuk helderder en blauwer hier. Heel mooi! En als je lang genoeg stil stond, kwamen er allemaal prachtige vissen om je heen zwemmen. We genoten echt die middag van de rust en omgeving.
We zijn op tijd gaan eten, want om 7 uur kwam een busje ons ophalen om naar Ko Pangnang te gaan, waar de Full Moon Party was! Aangekomen bij de pier gingen we met een speedboot naar het andere eiland. Dat was al een hele ervaring! Met 20 man werd zo’n boot volgepropt en hárd dat dat ding ging! Een half uurtje later kwamen we aan… het was net zo’n Def Qon idee; langs het strand waren allerlei tenten en stonden DJ’s te draaien. Geweldig! Allemaal lichtjes en goede muziek. Het was echt super! We hebben ontzettend gelachen met elkaar en om andere mensen. Je zag goed dat er drugs werd gebruikt. We waren nog niet eens op het eiland en ze kwamen al naar ons toe: “XTC?” Nou, nee bedankt. We hebben ons prima vermaakt zonder!! Was wel een vrij extreem feest, maar ben gelukkig wel iets gewend van de feesten in NL. Och ja, wij hadden echt lol! Ik sta ook nog eens met een aapje op de foto. Ze liepen daar rond met slangen en andere beesten waarmee je op de foto kon, en zo ook met een keilief aapje. Zie foto.. (alleen beetje onduidelijk denk ik). Was echt leuk…!
Alleen toen we met de speedboot terug wilde, waren we Paul kwijt… Wij zaten al op de boot, anders moesten we weer een uur wachten. Toen we op de boot zaten waren we best wel bang. Waar was hij nou? Marijke was aan het smsen met Bas en Patrick (want die waren ook nog daar) en gelukkig kreeg ze een sms toen we op de pier aankwamen dat ze Paul hadden gevonden. Blijkbaar had hij net de speedboot gemist.
Met z’n allen hebben we in de bungalow van Bas en Patrick geslapen, want zij bleven nog 2 nachten op het resort. Maar het waren maar 2 uurtjes; om 7 uur klopte de taxi-chauffeur op de deur om ons weer naar de pier te brengen. Vanuit daar gingen we met de boot naar het vaste land en daarna met een bus naar Hua Hin. Sjonge jonge, weer zo’n lange reis. Om 6 uur waren we in Hua Hin. Even wat gegeten bij de Pizza Comany (best lekker!) en toen met de taxi naar Cha-am. Het was echt even lekker thuiskomen!

Het was echt het reizen waard, ik vond het een mega-ervaring! Het is allemaal weer zó anders dan in Nederland. Waar ga je nu met een speedboot naar een feest toe? Je make-up en haar kun je wel vergeten met zo’n snelheid, en je broek is helemaal nat omdat je tot in je knieën in de zee staat om naar de kant te lopen, maar dat boeit allemaal niet meer! We zijn gewoon op The Full Moon Party 2007 in Thailand geweest….! :D

Al met al wel een vermoeiende start van de week, want vandaag hebben we weer les moeten geven. Maar het was wel erg leuk, de kinderen van de primary school waren blij me weer te zien en ik hen! Ook de collega’s waren weer erg lief voor me vandaag. Een leerkracht is overleden op die school (ik heb haar niet gekend) en we zijn met alle kinderen na school naar een tempel gegaan waar ze wordt geëerd zal ik maar zeggen. Jeetje, wat indrukwekkend. Keiveel roze rozen in een gigantische krans van groot naar klein hing boven de foto van de vrouw. Een watervalletje met boeddha beeldjes, bloemstukken en wierookkaarsjes. Ik moest met een collega er voor neerknielen met een wierookstokje in mijn hand en even bidden. Alle kinderen deden dit daarna ook, erg mooi om te zien.
Het lesgeven ging ook lekker vandaag. De kinderen zijn erg enthousiast en gemotiveerd.
Morgen lesgeven en dan weer een weekend weg en lang reizen :s pppfff…! Ik merk dat ik het wel erg druk heb, de tijd gaat erg snel! Marijke en ik gaan dan weer met Bas en Patrick naar Ko Samet tot en met maandag. Wel lekker, hopelijk gaan we daar ook duiken! Heb er al weer zin in.

Nou mensen, ik stop er weer mee. Keilang verhaal, hoop dat het nog een beetje interessant is om te lezen, maar had ook veel te vertellen. Mijn volgende bericht zal ook weer na het weekend komen…:)
Maar ik denk nog altijd erg veel aan jullie allemaal….

Hele dikke knuffel, Ryanne.

  • 02 Augustus 2007 - 15:21

    Roel En Marieke:

    Heej Meis,

    Wauw Super Foto's!!!! Denk dat ik ook maar eens even langs kom hahaha...
    Ziet er super uit allemaal! Wel idd een ander idee dan hier in Nederland zo'n Full Moon Party.. Maar klinkt allemaal erg leuk. Geniet er nog van meis!

    Doeg Kuz Roel en Marieke

  • 02 Augustus 2007 - 17:19

    Jeanne:

    Ha Ryanne!!

    Wat een leuke foto's zeg en allemaal heel indrukwekkend.Ik vind wel dat je daar al veel heb gezien en je moet nog 2 weken rondtrekken daar. Lekker bruin ben je al als je thuis bent ben je zwart.Alles verder prima met je en zo te zien hou je veel van Luuk (ha ha) wel leuk om te zien dat je aan hem denk.
    Geniet er nog lekker van meid en tot de volgende keer. Nog en paar nachtjes slapen en dan komen je ouders lekker he.

    Groetjes Jeanne xxxx

  • 02 Augustus 2007 - 17:22

    Jeanne:

    He wat een leuke taxibus dus daar kan ik ook beginnen als chauffeuse, heb je misschien niet zo veel voor nodig als hier in Nederland allemaal die regeltjes en papieren.

    doeiiiiiiiiiiii xxxxx

  • 02 Augustus 2007 - 21:01

    Mam:

    Te gek, meid! En wat een geweldige foto's! En zo wie zo weer zo'n aparte ervaring erbij. Maar wat een enorme, lange reis: je moet er wel wat voor over hebben. Maar het ziet en klinkt allemaal geweldig en daar gaat het om. We genieten als we lezen en zien, wat jij daar allemaal meemaakt. En over een week kunnen we het zelf in levende lijve meemaken. Dwz een bepaald gedeelte van jouw leventje daar. We hopen, dat al deze bijzondere belevenissen de komende weken zullen aanhouden. Geniet ervan, maar we weten, dat je dit met volle teugen doet. Prachtig! Tot gauw......!! Dikke knuffels van pap en mam. Doeiiiiiiiiiiiiiiii

  • 03 Augustus 2007 - 17:39

    Tanya:

    Heyhey!!

    Keileuk!! Wij wilden ook zo graag naar een foolmoonparty.. maja was ons niet gegund vorig jaar helaas. Wel leuk om die verhalen dan zo te horen. En die foto's.. prachtig!! Koh Samui is echt een mooi eiland..maar wel toeristisch ja.
    Nog veel plezier!!

    Dikke kus, Tanya

  • 03 Augustus 2007 - 18:01

    Luuk:

    He lieverd,

    Geweldig verhaaltje weer. Lekker genieten daar. Ik zie dat je enorm geniet daar. Lekker veel lachen. Mooi toch.
    Ik ben net terug uit mallorca. Was ook tof. (miste jou wel hoor)
    Wel goed dat je mijn tick nog hebt hahahaha. Ik ben hem ook nog niet kwijt.

    Dikke Kus je mupke

  • 05 Augustus 2007 - 11:09

    Sandra:

    Hey Lieverd!!
    Wat mega tof zo'n full moon party!! Ook super leuke foto's. Vind het erg leuk dat we jou gebeurtenissen zo bij kunnen houden.
    Mijn mail doet het bij mij thuis niet, dus ik kan je niet terug mailen, maar ik heb jou mail wel gelezen. Ik vind het erg leuk dat je me een persoonlijke mail stuurt!! Ik zal ook inderdaad wat meer op jou site schrijven.
    Nou, hier is in elk geval alles oke!! Vandaag (zondag) is het super weertje!! Eindelijk.
    Ik moet nog 1 week werken en dan heb ik ook 2 weken vakantie.
    Lian en ik gaan nergens naartoe omdat alles waar we heen wilde al vol was (Italie, Spanje), dus gaan we een ander keertje.
    Vanavond komen pap en mam terug van vakantie en gaan we bij ons bbq met nico en frenk.
    Het sporten samen met selma gaat nog erg goed... al zie ik nog niet zo heel veel resultaat... het is wel erg gezellie en leuk om te doen.
    Nicole en ik houden op zaterdag 25 augustus samen onze verjaardag voor al onze vrienden en familie. Bij mij thuis. Hopelijk wordt het dan ook fijn weertje dan kunnen we lekker buiten feesten!!

    Uhm... ik denk dat je nu wel weer helemaal op de hoogte bent.

    Wat bedoelde je trouwens met het boekje waarover je in de mail hebt geschreven?

    Nou meid ik vind het egt erg leuk voor je dat je het goed naar jou zin hebt. En erg leuk zo'n super weekeinden!! Geniet er van!!
    O, en jou paps en mams komen woensdag of niet? Heeel veel plezier!!!!

    Dieke knuffel San

  • 06 Augustus 2007 - 12:09

    Roos En Herm:

    Good afternoon Ryanne,
    Ik zie en lees het wel. Het gaat goed met je en je doet rijke ervaringen op. We genieten met je mee!!
    Komt hij weer: look out, dat je niet de weken gaat aftellen....je weet wat we bedoelen...je mag nog zo veel weken...the bottle is half vol, toch!
    Ik vind het heel knap van je dat je zo "gedisciplineerd" blijft schrijven op deze site!!
    Onze vakantie-party en France is afgelopen; prachtig weer gehad..niet alleen dat..we hebben natuurlijk ook genoten van allerlei mooie plaatsjes, eten, zwembad, bijzondere mensen etc. etc.
    Roos is working again (jammer) en deze week ga ik zo af en toe naar school.
    Komend weekend i have my anniversary....we are going to a hotelletje in Oostende....genieten van zee, tv, diner en vooral van elkaar!!
    Gelukkig geen aftermoon-night-warmingup-experience- verjaardagsparty!!
    Je weet dat ik daar niet zo van houd!!....toch!
    We follow your continuing story.
    Enjoy life and being there... we love you sincerely..
    Roos en Herm

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryanne

Hoi allemaal! Ik heb inmiddels mijn opleiding PABO afgerond en ik vond het wel een mooie afsluiter om eens flink op avontuur te gaan. Dus ik ga 3 maanden naar Thailand om daar op een basisschool Engelse les te geven... Je kunt me op deze site volgen en berichtjes achterlaten. Groetjes, Ryanne.

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 32335

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 30 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: