Rondreis deel 2: Bangkok en Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu Rondreis deel 2: Bangkok en Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu

Rondreis deel 2: Bangkok en Kanchanaburi

Door: Ryanne

Blijf op de hoogte en volg Ryanne

22 September 2007 | Thailand, Kanchanaburi

"Alles interessant vinden is soms vermoeiend :D"

Sawadee kaa lieve mensen!!

Hoe is het nog bij jullie? Met deze 'backpacker' gaat het prima hoor. Lekker aan het genieten van de vele mooie plekken die Thailand biedt...

Na het mooie eiland Koh Samui, zijn we met de boot en nachtbus naar Bangkok gerezen. De nachtbus was minder prettig... Evenals in het vliegtuig op de heenweg 11 weken geleden, heb ik ook in de nachtbus alle mogelijke posities uitgeprobeerd maar tevergeefs... ik heb geen oog dichtgedaan! Wat wel grappig was, is dat we 2 meiden uit Limburg hebben ontmoet in de bus. Uit de omgeving Venlo, eentje kwam er zelfs uit Tegelen!! Niet normaal, zit je in een nachtbus op weg naar een miljoenenstad Bangkok aan de andere kant van de wereld, kom je iemand uit je eigen dorp tegen...

Om 5 uur 's ochtends kwamen we aan in het hotel in Bangkok. Uhm, nee. Zo vroeg kun je nog niet inchecken. Oh. Okee. Dan maar in de lobby wachten totdat Rian en Paul wakker waren. Zij sliepen toevallig tijdens hun rondreis die nacht in hetzelfde hotel. Rond 7 uur zagen we ze. Dat was leuk om hun weer te zien!!
Rond 8 uur gingen we bij de 7/11 ontbijten. Femke wilde dolgraag het Royal Palace zien, dus Marijke en ik kropen in een gids-rol en leidde Femke rond. Na 2x dit al te hebben gezien, konden we aardig wat vertellen! Het was echt grappig.
Vervolgens zijn we naar het MBK (grote winkelcentrum) gegaan om daar te genieten van een heerlijke olie-massage. Omdat we zo moe waren van de nacht in de nachtbus, hebben we 's middags nog een paar uurtjes geslapen.
Na een lekkere douche gingen we weer terug naar het MBK om daar een hapje te eten. Ze hadden daar namelijk Sizzler's. Wat kun je daar lekker eten!
Vervolgens zijn we nog even over de bekendste markt in Bangkok gelopen, de Pat Pong. Daar werden we weer van alle kanten gevraagd om naar een Ping Pong Show te gaan kijken. Eerst zeiden we 'nee', zoals we dat bij elke irritante verkoper deden. Maar eigenlijk leek het ons ook wel grappig om eens te kijken, want tja, je bent maar een keer in Bangkok. Dus nou vooruit, voor 100 Baht (dachten we) gingen we een kijkje nemen.
Nou..... serieus..... ik stond met grote ogen en open mond te kijken wat die meisjes daar allemaal deden!!!!
Ik wil hier niet al te zeer in detail gaan (haha) maar het was echt niet normaal. Ik moest wel lachen hoor. Ze trokken er zo'n gezicht bij alsof ze op vrijdagavond achter de kassa zaten bij de Albert Heijn.
In ieder geval weer een aparte ervaring en het was de 300 Baht (dat het uiteindelijk toch heeft gekost, stelletje oplichters) wel waard...
Met een gammele bus zijn we gisteren vanuit Bangkok naar Kanchanaburi gerezen. Aangekomen in het hotel hebben we voor de volgende dag een bezoekje naar de Tiger Temple geboekt.
Dit hebben we vandaag dus gedaan. We hebben vanmorgen eerst het War Cemetry gegaan om de vele graven te zien van de soldaten die zijn overleden. Ook het Warmuseum bekeken van de Bridge over the Rivier Kwai. Dat was echt heel indrukwekkend... ! Bere-interessant en ook erg triest hoeveel mensen er zijn overleden.. door een spoorlijn te maken onder onwijs slechte omstandigheden. Echt erg. Ik leek ook echt op mijn vader even :D. Ik vond het zo interessant, Femke en Marijke moesten af en toe op mij wachten terwijl ik boeiend alle teksten las en 3 minuten stil stond bij de spullen in de vitrine van vroeger. Hihi, herken je het mam?
Vervolgens zijn we naar de brug gaan kijken. Leuke fotosessie gehouden en toen terug naar het hotel.
Daar werden we opgehaald om naar de Tiger Temple te gaan. We hebben supervette foto's gemaakt van onszelf bij een tijger... kei dichtbij!! Ik kon er langs zitten en ze aaien. Wauw. Dat was echt supermooi. De tijgers sliepen allemaal, volgens mij ook met drugs bespoten om zo stil te liggen. Ze zeggen van niet, maar ik vond het toch wel zielig. Maar de foto's zijn echt leuk geworden!

Zometeen gaan we lekker wat eten. Morgen gaan we weer verder reizen. We gaan naar de oude hoofdstad van Thailand, Ayuttaya. Vanuit daar gaan we 's nachts met de nachttrein naar Chang Mai wat helemaal in het noorden ligt.
Ennnnnn vandaag... nog maar 1 weekje!!!!! :D Tot zaterdag !!

Dikke knuffel, Ryanne.

  • 22 September 2007 - 13:48

    Danny:

    heey meid ja nog 1 weekje en dan ben je er weer haha super vette foto's van die tijgers wil ik ook wel eens alleen een beetje ver om er maar effe naar toe te gaan zo tussen door hihihi
    lijkt me leuk om echt alle verhalen van je te horen als je terug bent
    nog veel leuke dagen de laatste week he is eerder voorbij dan je denkt tot snel xxxxxxx haasje

  • 22 September 2007 - 15:50

    Lies:

    Heej Ryanne,
    Die 2 limburgse meiden waren dat toevallig Jenny en Rianne? Rianne is een vriendin van onze dochter en ik volg haar verhalen al bijna een jaar. Voor jou nog een week en voor hun nog tot 5 okt. en dan begint het normale leventje weer! Geniet nog van je laatste week en dan lekker weer naar huis met een backpack vol ervaringen!
    Groetjes, Lies.

  • 24 September 2007 - 07:31

    Nicole:

    Hey muppie!!

    Wat ENG!!!! die tijgers!! Wel een beetje zielig ja... Hoe relaxed daar bij het zwembad en de zee!!! Dát is pas vakantie he?!!? Het is daar echt mooi zeg!! En dan die leuke sprongetjes bij de zee!! hihi lachen man!! Wat grappig dat jullie het Royal Palace al zo goed kennen dat jullie gewoon de rondleiding kunnen geven!! Goed man! En dan die PingPong show!!! JEZUS!!! Heb je daar ook foto's van?? Ieuw!! haha. Dat lijkt me ook wel interessant van die spoorlijn en die mensen die zijn gestorven daardoor.
    Is dat niet een heel gedoe om de hele tijd met die backpack rond te wandelen?? Phoe, wat een geschouw!! Maar ja, dan heb je ook wel wat he!?!?

    Zeg lieverd, nog heel veel plezier daaro enne....tot zaterdag oeoeoeoeoe spannend!!! Ik heb er zin in...Maar, zoals ik al smste, het is nog geen zaterdag dus nog steeds genieten van het "nu"!!

    Veel liefs en knuffies én kussies,
    Nicole

  • 24 September 2007 - 20:22

    Mam:

    Ha meisje, wat een leuk verhaal weer! En prachtige foto's. Dit is toch wel genieten, ook al zijn de onderwerpen erg verschillend van elkaar. Ja, ja, je lijkt ook zeker op je vader, ook al zeggen de meeste mensen, dat je zo op je moeder lijkt....!!!En wat een toeval om in een nachtbus een plaatsgenoot aan te treffen; geweldig! En nu nog het noorden van Thailand met prachtige natuurschoon. Ben benieuwd, wat je hier van vindt. Maar dat horen we misschien allemaal, als je weer bij ons in Tegelen bent. Want over 5 dagen hopen we je weer in onze armen te kunnen sluiten. Geniet de laatste dagen van jouw bijzonder unieke belevenissen in Thailand!!! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryanne

Hoi allemaal! Ik heb inmiddels mijn opleiding PABO afgerond en ik vond het wel een mooie afsluiter om eens flink op avontuur te gaan. Dus ik ga 3 maanden naar Thailand om daar op een basisschool Engelse les te geven... Je kunt me op deze site volgen en berichtjes achterlaten. Groetjes, Ryanne.

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 32333

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 30 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: