Rondreis deel 3: Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu Rondreis deel 3: Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu

Rondreis deel 3: Chiang Mai

Door: Ryanne

Blijf op de hoogte en volg Ryanne

25 September 2007 | Thailand, Bangkok

"Genieten!!!"

Hallo allemaal!!

Vanuit het prachtige Chiang Mai komt hier mijn op een na laatste bericht. Niet normaal hoe snel de tijd gaat. Ik kan me nog zo goed herinneren toen ik in het vliegtuig zat naar Bangkok. En als ik bedenk wat ik de afgelopen 3 maanden allemaal heb meegemaakt en heb ervaren... onbeschrijfelijk.
Het is hier in Chiang Mai echt super mooi en ik denk dat de dagtour van vandaag wel een van de hoogtepunten van deze rondreis is geweest...

Zondag zijn we vanuit Ayuttaya (oude hoofdstad van Thailand, maar door tijgebrek niks van kunnen zien) met de nachttrein naar Chiang Mai gereden. De nachttrein was dit keer beter en ik heb weliswaar nu 4 uur i.p.v. 2 uur kunnen slapen...:s
's Morgens rond 11 uur kwamen we aan in Chiang Mai, waar onze gids al met onze namen op een bordje klaarstond. Met een mini-busje speciaal voor ons, gingen we op weg naar de berg 'Doi Inthanong'.
Doordat we de tourtjes van te voren hadden geboekt, konden we nu genieten van de luxe van een gids en chauffeur. Alleen de maandagtour was wat minder. Het leek meer op een bejaardentour (lees: vogels bekijken, tempels en rustig wandelen..) De berg was erg hoog, dus hoe hoger we kwamen hoe kouder en natter het werd. Uiteindelijk stonden we rillend met een pluutje op het hoogste puntje van Thailand. Dat was wel speciaal.
Vervolgens hebben we 2 pagodes bekeken, grote torens waar Boeddha-beelden instonden. Erg mooi. En we sloten de dagtour af bij een gigantische waterval. Bijna opgedroogd, werden we daar weer helemaal nat :D maar wel schitterend om te zien!

Vanmorgen werden we door dezelfde gids (trouwens een keilief mannetje!) opgehaald om 8 uur. Voordat we naar het olifantenkamp gingen, zijn we nog even over een lokaal marktje gelopen om daar alle ranzige geuren op te snuiven. Mmm, maar goed dat we al hadden ontbeten, want door het zien van gebakken sprinkhanen, larven, ingewanden van kippen en varkens gaat je eetlust toch gauw over. Lang leve de Hollandse keuken straks weer :).
Bij het olifantenkamp werd ik al vrij snel op de rug en slurf van een olifant gehezen om foto's te maken. Whaaa dat was echt gaaf!! We hebben gekeken hoe de olifanten zich wasten en toen genoten van een geweldige show. We zagen olifanten voetballen, schilderen en een estafette doen. Ja ik meen het serieus, heb het allemaal op film staan.
Hierna mochten we zelf op de olifant. Marijke en ik zaten bij elkaar en we hebben werkelijk een onbeschrijfelijke tocht van een uur gemaakt door de groenrijke en bergachtige natuur van Chiang Mai. Geweldig!! Ik genoot elke seconde ervan. Het laatste gedeelte van de tocht hebben we op een 'ox-car' gezeten.
Na de tocht konden we even bijkomen op een bamboevlot waarmee we over de rivier hebben gevaard. Ze noemden het 'raften'. Nou dat was verre van raften haha. Het was meer 'vlotje varen'. Maar evengoed wel erg leuk. De Chinese hoedjes die we ophadden maakte het plaatje af!

Vervolgens zijn we naar een Orchideeenfarm gegaan... mmm dat stelde niet zo heel veel voor. Een paar mooie bloemen en vlinders. Dus na 3 minuten gingen we snel door naar de laastse bezienswaardigheid van vandaag. De dorpstammen en met name de "Long-necks". Een oude stam, waarbij de vrouwen allerlei ringen om hun nek dragen (puur voor de sier) waardoor de nek er heel lang uitziet. Afgezien dat het ontzettend toeristisch is gemaakt (er is zelfs een receptie en restaurant bij) was het erg indrukwekkend om te zien hoe primitief deze mensen leven en hoe ze eruit zien. Een mooie afsluiter van deze geweldige dag!

Morgen gaan we naar Chiang Rai, waar we 1 overnachting hebben en donderdag vliegen we vanuit Chiang Mai terug naar Bangkok waarbij ik echt de allerlaatste dagen van deze Thailand-ervaring zal beleven. Ook de laatste dagen zal ik blijven genieten, maar stiekem ook erg verheugen op zaterdagavond in Dusseldorf!!!! Tot dan!!!! :D:D:D:D

Dikke knuffel, Ryanne

  • 25 September 2007 - 10:44

    Marieke :

    Hee meissie,

    Jeetje het is niet te geloven hoe snel dat gaat..
    Ben wel blij als je weer terug bent en dat we gezellie wat leuks gaan doen (boys carten en wij babbelen).

    Geniet nog en tot snel...

    KuZ MarieX

  • 25 September 2007 - 10:48

    Nicole:

    Waaw!! Dát wil ik ook wel een keer doen zeg!! Op een olifant zitten. Mij lijken dat super leuke, lieve en gave beesten!!! Wat een bofkont ben jij zeg!! Alles al geregeld!! Moet soms toch een VIP reis lijken niet?!!? Nou, wat je al zegt geniet nog maar want hier is het niet zo goed geregeld!! hihi...

    Nou, have fun!!

    ps. ik zal je niet meer midden in de nacht wakker bellen ahhaahahha
    pps. gaat ook lastig als je strax weer hier bent, dan lig ik zelf ook te slapen hihi!!

    xxx Nicole

  • 25 September 2007 - 10:49

    Nicole:

    pps. WAAR ZIJN DE FOTO'S?!?!??!?!?!?

  • 25 September 2007 - 10:49

    Nicole:

    ppps. BEN NIET NIEUWSGIERIG.....HIHI

  • 25 September 2007 - 10:59

    Thari:

    Heeeeeej moppie!!
    Nog 4 daagjes!!!
    Dat betekend VOL OP genieten!!!
    ALLES eruit halen wat er nog in zit!!
    ALLES doen waar jij nog zin in hebt!!
    en nogmaals.. heeeeeel erg genieten!!

    Ik zie jou over 4 daagjes!! :):):)

    Heb je heel erg gemist!!

    Dikke knuffel!!
    liefs Thari

  • 25 September 2007 - 11:07

    Webmaster:

    Lieve Nicole...(en San en Lian)

    wat ben je toch een schatje!!!! :D Hier zijn de foto's..!! Tot zaterdag!!!

    Kussssssss

  • 25 September 2007 - 11:38

    Lianne:

    Ha Meissie!!

    Wat een leuke verhalen weer! En wat stoer dat ze je naam goed hebben geschreven...hihi.... daar kunnen zie hier nog wat van leren ;)!

    Ik kan niet wachten tot zaterdag...dan heb ik eindelijk mijn vriendinnetje weer terug!!

    Geniet er nog van.
    Dikke kus Lian

  • 25 September 2007 - 15:17

    Joyce:

    Haa lieve Ryanne!
    Wat maak je daar toch een supergeweldige dingen mee..echt om jaloers op te worden! Ik geloof best dat die drie maanden om zijn gevlooooogen...dat moet haast wel met alles wat je mee hebt gemaakt!Super zeg!
    Nou meis geniet nog van je laatste daagjes daar...en dan zie ik je vast snel weer een keertje bij chris ofzo!
    Kus, Joyce

  • 25 September 2007 - 17:48

    San:

    Heeey lieverd!!
    Waaw wat een coole dingen maak jij daar allemaal mee!! Wat lief die olifantjes! Maar uhm... is dat niet zielig? Worden ze wel goed behandeld?! Want het is toch niet van nature dat ze de estafette lopen en schilderen?!?
    Lijkt me echt wel super om een keer op een olifant te zitten.
    Die thaise hoedjes staan jullie wel goed!! Haha.

    Ik vind het steeds vervelender dat ik zaterdag niet mee kan naar het vliegveld. Nee, vind ik echt niet leuk.
    Maarruh, maandagmiddag, heb je dan iets te doen? Nee? Mooi, dan kom ik langs want dan wil ik je wel effe een dieke knuffel geven.

    Meid, goed dat je zo aan het genieten bent!

    Heeeeeeel veeeel liefs van san.

  • 25 September 2007 - 19:36

    Marga:

    Lieve Ryanne,
    Geweldig! Om jaloers op te zijn, zoals jullie aan het genieten zijn van je rondreis door Thailand en wat een leuke en mooie manier om deze periode af te sluiten! Blijven genieten hoor, tot het laatste moment, maar ook weer heerlijk je te verheugen om weer voet op hollandse bodem te zetten en allen die jou lief zijn weer te zien! Stiekum zal ik je verhalen best missen, was best leuk om je avonturen te volgen en mee te genieten!
    Goede reis en veilig thuiskomen, liefs
    Herman en Marga

  • 25 September 2007 - 21:38

    Luuk:

    He mup,

    Nog 4 daagjes!!!!!!!!!!!!!!
    Kan niet meer wachten.

    Kusjes Luuk

  • 26 September 2007 - 06:23

    Dave:

    Hey meis,

    Nog een paar dagen en dan ben je weer hier...hihi! Maar zolang je nog in Thailand zit, zou ik zeggen geniet er nog even van. En dan zien we elkaar heel snel weer!!!!

    -X-
    Dave

  • 26 September 2007 - 21:12

    Koos-Els:

    Hoi Ryanne,
    Fantastisch wat jullie allemaal meemaken en ervan genieten. En wat een geweldige natuur rondom Chiang Mai!!! Zouden hier wel "muisje" willen zijn! M.a.w. erbij zijn en genieten van natuur en cultuur.
    Lieve Ryanne geniet de laatste dagen nog lekker en kom weer goed terug! Tot a.s. zaterdag!
    Liefs en groetjes, Koos en Els

  • 27 September 2007 - 15:01

    Stacey :

    joepieeeeeeeeeeeeeeeeeee je bent bijna terug je had romy toch een brief gestuurd ik heb hem gelezen ik ben blij dat je weer bijna terug komt iedereen op school zal het fijn vinden als je zo snel mogelijk nog een keertje komt kijken ;) :) :)) groetes stacey xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (kom nog een keertje op msn je bent er de laatste tijd nooit meer op)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryanne

Hoi allemaal! Ik heb inmiddels mijn opleiding PABO afgerond en ik vond het wel een mooie afsluiter om eens flink op avontuur te gaan. Dus ik ga 3 maanden naar Thailand om daar op een basisschool Engelse les te geven... Je kunt me op deze site volgen en berichtjes achterlaten. Groetjes, Ryanne.

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 32338

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 30 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: