3e, 4e en 5e lesdag Universiteit en basisschool - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu 3e, 4e en 5e lesdag Universiteit en basisschool - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu

3e, 4e en 5e lesdag Universiteit en basisschool

Door: Ryanne

Blijf op de hoogte en volg Ryanne

20 Juli 2007 | Thailand, Cha-am

Dag 12-13-14, Universiteit en Basisschool 20-07-‘07

Hallo allemaal!

Woensdagmorgen begon een beetje raar. Om kwart voor 7 ging de wekker, en 5 minuten later stond een groot busje al voor de deur om ons op te halen naar de Universiteit. Ze waren veel te vroeg! Dus snel een boterham door mijn keel gewerkt en hup naar de Uni.
We hadden 3 klassen; Marijke en Rian hadden 1e en 3e jaars studenten, Paul en Paulien hadden 1e jaars en Gemma en ik 2e jaars studenten. We wisten niet goed wat we moesten verwachten, dus begonnen gewoon met onze les. We hebben “The Lion King” gezongen, cross-wordgame gedaan, levend memory en een leuk uitbeeldspel volgens TPR (total physical respons). Erg leuk! De studenten waren heel betrokken en kregen het allemaal goed mee.
’s Middags zouden ze wat voor ons hebben gepland, ze zouden allerlei activiteiten voor ons doen. Maar zoals vele afspraken die zijn gemaakt met de Thai, kwamen ze deze afspraak niet na. Blijkbaar hadden ze het niet goed begrepen.
Toch vonden wij het niet zo erg, want we hadden de middag vrij! We zijn toen even naar de secundairy school (waar ik lesgeef) gegaan, om bij de Young Passion vrijwillgers te kijken. Dat was wel even gezellig!
Toen we weer in Cha-am waren hebben we met John gegeten en toen vrij op tijd naar bed gegaan. We waren allemaal erg moe! De ochtend is vrij intensief geweest, maar wel leuk.

Donderdag heb ik op de primary school les gegeven. Ik begon met de kleuters en de moed zakte me in mijn schoenen. Die snappen er écht helemaal niks van wat je allemaal verteld.
Bij grade 1 en 2 (groep 3 en 4) ging het gelukkig al iets beter en bij grade 3 (groep 5) voelde ik me helemaal thuis. :D Ook niet zo gek als je het afgelopen schooljaar groep 5 hebt gehad. Ook bij grade 5 en 6 (groep 7 en 8) ging het erg leuk. Zij kunnen al best veel woordjes Engels.
Ook hier zijn de mensen ontzettend aardig en behulpzaam voor me. Ik heb voor deze school een andere nickname: Lamyai. Dat betekent een of andere fruitsoort. Rien (zo noemen ze me op de Secundairy school) betekent ring trouwens.
Wat jammer is, dat op deze school bijna niemand een beetje redelijk Engels kan praten, dus communiceren wordt erg moeilijk. Op de secundairy school kunnen de collega’s dit wat beter.
Van 3 tot 4 moesten we (Rian, Marijke en ik) met mr. Sayan naar een of ander kantoor om aan volwassenen Engels te geven. Maar dat was nog erger dan de kleuters! Zij konden nog niet eens “My name is…” zeggen. Dus wij zaten daar, al helemaal moe van de dag les geven. Nee, dat vonden wij toch geen goed plan om dat elke dag te doen. Dus we hebben het veranderd naar alleen dinsdag en donderdag. Maar John gaat dinsdag mee om te kijken of dit wel zinvol is…

Vrijdag: primary school. Vandaag had ik een beetje een ontspannen dag. Vanmorgen begon het wel hectisch. Op de planning stond dat ik grade 4 (groep 6) zou krijgen, maar toen kwamen de kleuters vrolijk aangehuppeld.. Daar had ik dus niks voor voorbereid. En leg dat maar eens uit aan Thaise mensen waarbij het Engels vocabulaire niet verder gaat dan “I’m fine, thank you”…
Na een boel gediscussieer, handgebaren en 100x uitleggen kwam grade 4 binnen en konden de kleuters weer gaan.
Grade 5 en 6 had ik daarna ook nog, dat was echt heel leuk. Ze zijn helemaal weg van je, zo snel al. Helemaal knuffelen en handjes geven. Echt mooi. Dáárvoor doe je het… Voor de mooie dingen die je terugkrijgt van de kinderen.
Rond 3 uur waren we thuis en toen was het…. WEEKEND! Ahhh heerlijk! We gaan lekker relaxen en leuke dingen doen.
Deze week is wel ontzettend snel voorbij gegaan. Heel afwisselend zo met 3 scholen, en ontzettend leerzaam.
Toch ben ik stiekem een beetje af aan het tellen… :) Nog 8 weken lesgeven en dan rondreizen…

Bedankt voor jullie geweldige berichten weer! Weer een fijn duwtje in de rug voor mij :)

Dikke knuffel, Ryanne

  • 20 Juli 2007 - 14:38

    Gerard Vd Munnikhof:

    Hello Rien (hihi),
    je hebt daar op sommige momenten een pioniersrol, zo lijkt het wel. En wij maar denken dat wij het bij ons op school moeilijk hebben.
    Prettig weekend, groeten
    Gerard


  • 20 Juli 2007 - 15:09

    Luuk:

    He mupke,

    Wat een leuk en verwarrende verhaal hahha. Je meot daar dus behoorl;ijk flexibel zijn lees ik. Dat eten ziet er wel lekker uit maar ik pas liever. Zeikerd he :P
    Doe de kindjes de gr van mij.En zorg maar dat ze zo leif blijven haha.
    Mis je heeeel erg.

    Helde dikke kus je Mupke

  • 20 Juli 2007 - 15:10

    Luuk:

    Niet op de spelfouten letten trouwens hahaha. Komt vcan het snel typen.

    Kusjes Luuk Luv ya

  • 20 Juli 2007 - 16:15

    Loes:

    Meid,

    Als je ziet hoe snel de afgelopen weken voorbij zijn gegaan, vliegen de komende 8 weken ook echt zo voorbij!
    Heerlijk om je verhaal weer te lezen.
    Geniet van je weekend en rust lekker uit!

    Veel liefs, Loes

  • 20 Juli 2007 - 18:19

    Myrle:

    hoi miss rien,

    fijn dat t zo leuk is daar.
    En dat aftellen hoort er nu ook eenmaal bij.
    Zet hem op en veel plezier nog.

    dikke kus Myrle

  • 21 Juli 2007 - 20:14

    Femke:

    Hallo Ryanne,

    De eerste lesweek zit erop! En uit jullie verhalen kan ik opmaken dat jullie het super goed gedaan hebben! Je creativiteit en inlevingsvermogen zijn goed getest. Hopelijk heb je genoten van je vrije weekend. Succes de komende week!

    Groetjes Femke

  • 29 Juli 2007 - 21:06

    Newt:

    Hallo juf Rianne,ik ben heeeeeeeel erg laloers op je!!! Ik wouw ook wel op vakantie waar jij nu bent!!! Hoe lang bleef je ook all weer? Nouw wat maakt dat nu nog uit... je ziet me morgen!! haha grapje ... ik wil zo graag ook op vakantie waar jij bent! Ja sorry dat ik het zo vaak zeg maar ik ben echt echt echt, zo jaloers!!! Groetjes Van Newt -xxx- en heel veel kusjes naar Thailand

  • 29 Juli 2007 - 21:10

    Newt:

    Hoi weer even met mij, ik was vergeten te zeggen dat we nog maar 2 weken vakantie! soo dat gaat snel en jij? jij ging 2 maanden of meen ik dat maar? Nouw ja ...Nouw ik ga zo naar bed! En de groetjes naar Thailand xxx Newt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryanne

Hoi allemaal! Ik heb inmiddels mijn opleiding PABO afgerond en ik vond het wel een mooie afsluiter om eens flink op avontuur te gaan. Dus ik ga 3 maanden naar Thailand om daar op een basisschool Engelse les te geven... Je kunt me op deze site volgen en berichtjes achterlaten. Groetjes, Ryanne.

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 32339

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 30 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: