6e Weekend 18-19 augustus  Floating Market - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu 6e Weekend 18-19 augustus  Floating Market - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu

6e Weekend 18-19 augustus  Floating Market

Door: Ryanne

Blijf op de hoogte en volg Ryanne

19 Augustus 2007 | Thailand, Cha-am

Uit het boek “Daar ging m’n string” (die ik gekregen heb van mijn beste vriendinnetjes)…:

“Voor de vrouwen die hun huizen inruilen voor busjes, handtassen voor rugzakken, vriendjes voor vliegtuigtickets en voor de moeders die hun angsten verzwijgen.”

Hoi allemaal… Mooie tekst hè? Deze tekst ontdekte ik nu pas in het boek. En dat zette me wel even aan het denken. Want ik ben toch wel helemaal vrijwillig aan deze ervaring begonnen, het kost me best veel geld en ik moet een heleboel mensen missen. Gelukkig krijgen we er zoveel voor terug. Een rugzak vol met ervaringen, indrukken, kennis en herinneringen die van Ryanne zijn.
Nu zitten we een paar dagen over de helft. En nu komen de laatste loodjes. Die wegen toch altijd best zwaar of niet? Voor mij volgens mij wel. Toch nog even doorzetten en zeker blijven genieten, blijf ik mijzelf zeggen. En dat lukt me ook zeker. We hebben nu een vrij relaxed weekend, waarbij je weer veel kunt nadenken, en dat is (zoals de meeste van mij weten) soms goed maar soms ook niet goed voor mij … hihi….
Afgelopen zaterdag zijn we naar de Floating Market geweest. Was erg leuk en mooi om te zien. Samen met mr. Sayan, mr. Suttipong en diens vrouw Pom. Wat hebben we gelachen met mr. Suttipong; wat een prachtig figuur.
Om 06:00 werden we opgehaald. De Floating Market was weer een ervaring op zich. Daarna zijn we ook nog naar het Woodpalace (Royal Garden) van King Rama II geweest. Ook erg mooi.
Tot slot hebben we een bezoek gebracht aan de vismarkt. Nou ja, dat was even slikken. Luuk, lieverd, als je dit ziet dan wil je al helemaal geen vis meer eten. Voor Lianne, die vis sowieso al niet eet, is dit een extra bevestiging. Ik daarentegen, hou best van vis. Maar van complete roggen met pootjes en al tot levende krabben vastgebonden met touwtjes tot inktvissen en kwallen in allerlei soorten en maten.. nee, daar wordt je niet vrolijk van.
Toen we thuiskwamen hebben we lekker een dvd-tje gekeken. Het was een leuke dag.
Vandaag hebben we weer lekker aan het strand gelegen en net nog ge-aerobiced! Sportief he? Morgen hebben we ook nog vrij (i.v.m. verkiezingen), dan gaan we waarschijnlijk naar Hua Hin. Even shoppen enzo. Rustig aan.
Dinsdag hebben Marijke en ik schoolreisje met de basisschool.

Ik wilde ook nog ff zeggen dat ik het ontzettend leuk vind dat collega’s van De Meander mijn site bekijken, en collega’s van Petit Four (zelfs m’n baas), collega’s van m’n moeder en nog vele anderen….! Super!! Hoop dat jullie dit blijven doen.
Veel liefs, en tot gauw!
Ryanne

  • 19 Augustus 2007 - 14:24

    Lies:

    Heej Ryanne,
    Lijkt me een heel aparte ervaring zo'n Floating Market! De sfeer is goed te zien op de foto's. De foto's van de leerlingen bij je vorige verhaal waren ook super. Wij, op b.s. Meander, hebben de eerste week er al weer op zitten en alles gaat dus weer z'n gewone gangetje!
    Succes met de laatste loodjes!
    Groetjes, Lies.


  • 19 Augustus 2007 - 16:41

    Eline:

    heeeeey meid,
    Enne hoe issie daar in Thailand? Kei leuk om je berichtjes te lezen man, echt een super ervaring! Geniet er nog van en tot snel!

    xxx eline

  • 19 Augustus 2007 - 17:44

    Femke:

    Hallo Ryanne,

    Je bent al over de helft, is toch snel gegaan he! Geniet nog even van je lange weekend..en veel succes met lesgeven. Nog maar even en dan gaat de rondreis beginnen!

    Groetjes Femke

  • 19 Augustus 2007 - 20:39

    Loes:

    Heej lieve meid!
    Over de helft!! De tijd vliegt!
    Wat een geweldige foto's... Die vismarkt haha... Ik geloof je zo dat je daar niet vrolijk van wordt!! Jeetje.. Wel super om eens gezien te hebben!
    Denk aan je!

    Knuffel, Loes

  • 20 Augustus 2007 - 09:40

    Nicole:

    Waaw, vet man die markt!!! Gaan we hier ook opzetten op de maas als je terug bent!! hihi.... Volgens mij heb je daar een cultuurshock gekregen!!! Als ik dat zo allemaal lees doet het me denken aan de "Medina" in Tunesie, dat is ook een lokaal marktje waar ook zo de vis op straat (midden in de zon) ligt. De kippen en kalkoenen zitten vastgebonden op straat en het vlees bij de slagerij hangt aan het plafond met vliegen (extra vlees) erop!!! Bha!!! Daar heb ik ook een cultuurshock gekregen...die man van de smaakpolitie zou er een hartaaval krijgen!!! haha....

    nogmaals: niet aftellen, de laatste loodjes wegen misschien wel het zwaarst maar, zoals je al zegt, je hebt er veel geld voor betaald om dit allemaal mee te maken, dit maak je maar 1 keer in je leven mee en óók de laatste loodjes horen daarbij!!!

    ps. je mist hier niets hoor!! ;-)

    Heel veel liefs en succes en sterkte van je bf'je!!!

  • 20 Augustus 2007 - 11:44

    Moniek:

    Ha Ryanne!
    Wat een leuke verhalen! Ziet er echt top uit! Volgens mij hebben jullie daar een superleuke groep meiden en zoveel te zien en te doen! Een ervaring om nooit te vergeten... Voor je het weet is het voorbij dus geniet nog extra die laatste weken!
    Groetjes,
    Moniek (oud petit four)

  • 20 Augustus 2007 - 12:03

    Bernd:

    Jaaa, jaa... ik volg je nog steeds, met vlagen, dat wel!
    Super gave dingen die je nog steeds aan het doen bent, krijg er elke keer weer heimwee van! Ik hoop dat je genoten hebt van het bezoek van je dierbaren!
    en daarbij zeg ik gelijk maar ff dat je inderdaad echt moet blijven genieten, laat al die indrukken niet liggen maar stop ze in je rugzakje :P
    Echt waar, als je straks weer hier in de lage landen bent, weet je ze pas echt te waarderen! Daarbij komt, mensen missen is erg, erg fijn soms zelf, maar dat betekend enkel dat je van ze houdt en dat maakt je wederkomst in Nederland des te specialer!
    Dus geniet er nog maar ff van (maar volgens mij had je die boodschap ondertussen wel begrepen :D) en ik blijf je nog volgen!
    Groetjes daar aan iedereen (ook aan de bekende thaien!)
    Dikke kus Bernd

  • 20 Augustus 2007 - 15:09

    Lisanne DW:

    Hoi Ryanne,
    Van Gonny kregen we de tip om eens op deze site te kijken. Super gaaf hoor! Ik wens je nog veel succes. Maar geniet er vooral ook van hè?! En rook het ook lekker op de markt?
    Heel veel groetjes, ook van de rest van de meiden!

  • 20 Augustus 2007 - 16:26

    Zois:

    Ryanne, Niet te veel nadenken maar doen. Geniet van elk moment dan ben je zometeen veel rijker dan de meeste mensen hier. Doe wat je wil doen, want de tijd vliegt!
    Groetjes Joyce
    Succes met de laatste loodjes...

  • 20 Augustus 2007 - 18:54

    Herm:

    Good evening Ryanne,
    Rich ervaringen, rich words.
    Gewoon een tekst (van Hans Bouma) zonder in te gaan op jouw fantastische belevenissen. Die horen we wel als je weer back home bent, toch?
    "'s Morgens vroeg. Opstijgend uit de diepzee van je dromen, kom je weer tot bewustzijn - bereik je het vasteland van een nieuwe dag.
    Licht stroomt je kamer binnen, mild en minzaam licht.
    Je hoort vogels. Hooggestemd zingen ze hun lied. Verder is alles stil.
    Je staat op, kijkt naar buiten. Een wereld, die net geboren is. En zo voel je jezelf. Een ander mens. Je tintelt van vreugde. Alles glanst.
    Leven wil je, uit alle macht leven
    ".

    Wil je zo'n gevoel steeds weer intens be-leven, dan heb je geregeld een andere..nieuwe wereld nodig, waarin je "rijk" ontwaakt.
    Nou, enkele van die werelden zit je nu volop in.
    Enjoy it and don't ask yourself too much, how many days to go yet!!

    Lovely greetings,

    Rose and Hurm.

  • 20 Augustus 2007 - 21:28

    Ton:

    Hoi Ryanne,

    Wat heb ik toch al veel fijne verslagen van jou gelezen. Ook een heel mooi verslag van je moeder trouwens. Met elkaar maken jullie er daar in Thailand iets heel moois van, iets onvergetelijks. Dat proef ik ook uit alle dingen die je mailt. En twijfelde je misschien nog wel eens of dit je goede keuze was, inmiddels is het je wel helemaal duidelijk, denk ik, dat je keuze een hele goede is geweest.
    Geniet nog van alle mooie dingen die jullie samen met elkaar beleven en delen.
    Ton
    P.s. zijn mijn mailtjes ook aangekomen????

  • 21 Augustus 2007 - 19:38

    MARGA:

    Hoi Ryanne,
    Het blijft geweldig leuk om jullie belevenissen en die van je ouders te lezen(heerlijk he,dat weerzien!:))ga zo door!!! En blijven genieten tot de laatste mooie momenten hoor, dit komt nooit meer in deze hoedanigheid weer terug!Succes nog bij de 'laatste loodjes', waarvan je het straks jammer zal vinden, dat het zo snel gegaan is ;)
    Liefs Herman & Marga

  • 22 Augustus 2007 - 21:09

    Annie Vissers:

    Hallo Rianne,
    Ik ben een collega van je moeder en was benieuwd hoe het haar in thailand bevalt. Ik zat op internet te surfen en ben gaan zoeken naar de site van jou. Zoals je ziet heb ik het gevonden. Heb ook even de foto's bekeken en zag jou met pa en ma gezellig in een restaurantje zitten. Zij zullen inmiddels alweer verder het land in zijn getrokken neem ik aan. Heb jij het ook nog steeds naar de zin of ben je aan het aftellen. Een ding is zeker je bent een hele ervaring rijker als je terug komt. Ik wens je nog een hele mooie tijd in Thailand en de groetjes aan je ouders.

    Annie Vissers Venlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryanne

Hoi allemaal! Ik heb inmiddels mijn opleiding PABO afgerond en ik vond het wel een mooie afsluiter om eens flink op avontuur te gaan. Dus ik ga 3 maanden naar Thailand om daar op een basisschool Engelse les te geven... Je kunt me op deze site volgen en berichtjes achterlaten. Groetjes, Ryanne.

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 32337

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 30 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: