5e weekend met pap&mam, 5e lesweek > Zieke Ryan - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu 5e weekend met pap&mam, 5e lesweek > Zieke Ryan - Reisverslag uit Cha-am, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu

5e weekend met pap&mam, 5e lesweek > Zieke Ryan

Door: Ryanne

Blijf op de hoogte en volg Ryanne

16 Augustus 2007 | Thailand, Cha-am

11-12-13 augustus ‘07

Hallo allemaal.

Heerlijk hoor, zo’n maandag vrij. Zondag was het moederdag in Thailand, waardoor ze vandaag (maandag) nog een vrije dag hadden. Wel erg druk op straat. Ik ben in het hotel met mijn ouders. We hebben al 2 hele leuke dagen achter de rug…
Vrijdagmiddag na school heb ik mijn pa en ma weergezien bij het hotel. Eerst kon ik ze niet vinden, was wel grappig, en toen zag ik ze ineens. Ik vloog ze om de nek! Even emotioneel, maar zó fijn om ze weer te zien na 5 weken!
Zaterdag hebben we lekker aan het zwembad gelegen, olie-massage gehad en in Hua Hin een pak laten maken voor pap. Ja, ja, mijn vader is nu erûg knap in een mooi zwart pak.
Gisteren zijn we met de hele bubs (lees: Bas, Marijke, Patrick, Paul, Paulien, Gemma, Rian, mijn ouders en ik) naar de Pala-U Watervallen gaan kijken. Dat was erg mooi om te zien.
Vandaag wordt een relax-dag. Weer een beetje zwemmen en wellicht nog een massage.
Nu m’n ouders dit zo van dichtbij meemaken, vonden ze het ook wel leuk om wat te schrijven op mijn site :D! Dus hier komt mijn moedertje:

Hallo allemaal, wat grappig, dat ik nu zelf op deze site schrijf, terwijl ik hem ruim 4 weken dagelijks in Nederland zat te lezen. Jaaaaaa……. En nu zijn wel zelf in dit vreemde land!!!! En dat is zo bijzonder.
Helaas verliepen de voorbereidingen voor het vertrek niet zo plezierig, omdat de gezondheidssituatie van mijn vader sterk achteruitging en Joop en ik erg hebben lopen “dubben”, of we überhaupt wel moesten gaan. Maar na uitgebreid overleg met en aandringen van mijn broer en schoonzus zijn we dan woensdag 8/8 vertrokken. Uiteindelijk ging het toch voornamelijk om een bezoek aan onze dochter. En toen volgde een vliegreis van 11 uur……. Nu, dat viel toch wel enigszins mee, alhoewel we niet veel geslapen hebben.
Bangkok; wat een stad. Natuurlijk viel de enorme drukte op, het chaotische verkeer, de warmte, het verschil tussen rijk en arm, de vele kraampjes, bromfietsen met daraan vast een soort van zijspan, waarin altijd maar weer voedsel, dat ter plekke wordt gebakken en gebraden. Maar ook het prachtige hotel met airco, die zo enorm koud staat, dat je een trui moet aantrekken. En taxi’s, waarin de airco ook al zo hoog stond, dat we er bijna bevroren uitkwamen. Maar goed, meteen de eerste dag een Thais telefoonnummer gekocht, waarmee we via de Belgigant heel goedkoop kunnen bellen, dwz bellen vanuit Nederland kost 2 a 3 eurocent per minuut. Dus meteen het nummer doorgegeven aan het thuisfront, in dit geval mijn broer en schoonzus en onze zoon Jan-Paul.
Verder uiteraard wat door Bangkok gelopen en geuren opgesnoven….! Beter gezegd de stank geroken, want hier staat Bangkok ook om bekend. En dan al die mensen! Persoonlijk kan ik hier niet zo goed tegen, maar ja, dat weet je van tevoren.
In het hotel lekker gegeven, geslapen en de volgende dag naar Cha-Am, maw naar onze dochter. Onderweg onze ogen uitgekeken naar al die voor ons onbekende taferelen langs de weg, woon- en leefomstandigheden en natuur. Heel apart!
In het hotel moesten we nog wachten totdat Ryanne klaar was met lesgeven. Dus maar meteen een wandeling langs de zee. Het hotel ligt tegenover strand en zee, gescheiden door de straat. Ja, en toen was daar opeens Ryanne…… wat heerlijk om haar na 5 weken weer te zien. Ook heel emotioneel. En ook waren daar de studiegenoten van Ryanne en het was alsof wij hen al helemaal kennen, ook hadden we alleen Marijke en Bas (vriend van Marijke) van tevoren ontmoet. Maar het was zo vertrouwd allemaal, alsof wij elkaar al jaen kennen. Het deed me erg denken aan 26 jaar geleden, toen Joop en ik Joop’s zus Annie en haar man Erik op Curacoa opzochten, omdat zij daar destijds woonden en werkten. Een beetje hetzelfde sfeertje ervaar ik nu hier bij Ryanne en haar mede-huisgenoten als toen bij Annie en Erik en hun lotgenoten op Curacoa. Heel bijzonder.
Maar het is geweldig, hoe deze mensen met elkaar omgaan en hoe zij met hun zessen in en heel eenvoudig huisje wonen en leven.
’s Avonds heerlijk met z’n allen Thais gegeten en ons laten adviseren door de 6 Thailand-kenners. Want dat moge gezegd worden, zij kennen al veel van de Thaise cultuur en gewoontes. Zij leren ook veel van hun Thaise collega’s op de diverse scholen, waar zij dus Engelse les geven.
Zaterdag 11/8 was een relaxdag, gezwommen, oliemassage en natuurlijk weer heerlijk gegeten. Joop geniet hier exra van, omdat hij van dit eten geen problemen ondervindt, in tegenstelling tot onze westerse manier van eten klaarmaken.
Zondag 12/8 zijn we dus, zoals Ryanne hierboven al heeft beschreven, met de hele club op stap geweest. Iets, wat we niet dagelijks doen, dwz met 8 jonge mensen. Marijke had Bas, haar vriend en diens vriend nog op bezoek en dat bracht ons op het getal van 10. Aan het eind van de dag de kostuums van Bas en Joop opgehaald.
En dan vandaag 13/8 weer een relaxdag met zwemmen, lezen, massage en wellicht vanavond weer met z’n allen eten. Heel gezellig! En dan morgen vertrekken we weer naar Bangkok, waar vanaf woensdag 15/8 onze groepsrondreis door Thailand begint. Betekent wel, dat we dan niet zo gauw een verslag op deze site kunnen zetten, maar misschien, dat Ryanne nog wat vertelt over onze belevenissen van de komende tijd.
Nou, het is wel een lang verhaal geworden, en ik zou nog veel meer kunnen vertellen over al die indrukken, maar dan wordt het te lang.
Tot slot wil ik wel zeggen, dat wij het enorm waarderen, dat zoveel familie, vrienden en collega’s deze site volgen: vinden we helemaal te gek! Misschien tot een volgende keer!! Dag, dag!!

…..soooo.. dat was mijn moeder dan. Lekker lang verhaal.

(16 augustus)
Maar ik maak m’n verhaaltje even nog langer, want ik heb niet de kans gehad om dit hierboven op internet te zetten. En nu is het alweer donderdag, en ik heb de afgelopen dagen ook weer wat meegemaakt, dus zet ik het maar hierbij.
Nouja “meegemaakt”… vanaf maandagavond heb ik erge hoofdpijn gekregen en de nacht van maandag op dinsdag heb ik geen oog dicht gedaan. Overal pijn en met name hoofdpijn. Dinsdag thuisgebleven, gisteren thuisgebleven en vandaag ook. Ik heb waarschijnlijk een flinke buikgriep opgelopen, waardoor je meteen ook flink uitdroogt. Dat verklaart de hoofdpijn denk ik. Dus veel drinken. Maar het is erg vervelend. Ben naar de dokter geweest (zie foto)
Gisteren hebben we afscheid genomen van John, hij gaat zaterdag terug naar Nederland. Dat was wel raar, want hij was toch wel onze ‘papa’ de afgelopen weken hier in Thailand…

Nou, mijn ouders zijn nu aan het rondreizen en ik ga nog even goed uitrusten. Tot de volgende keer!!
Liefs, Ryanne.

  • 16 Augustus 2007 - 14:02

    Marilou:

    Hee nicht!

    Wat leuk om al je verhalen te lezen! En fijn dat je ouders t ook zo naar hun zin hebben. Hoe gaat t met de buikgriep?

    Geniet daar hé en veel succes!
    Kus Marilou

  • 16 Augustus 2007 - 14:15

    Marijke:

    De zusjes spelen zustertje!!!!

    Alles kump good sieske!

    Nog 6 weake!!!!!!

    We zitte al op helft!!!

  • 16 Augustus 2007 - 14:21

    Eline:

    Hey Ryan!!

    Leuk dat je ouders er nu zijn! Ook erg leuk dat je moeder ook een verhaal(tje!) op jouw site heeft geschreven, Ik heb het net samen met mijn moeder gelezen. Mijn moeder vindt het ook heel erg leuk dat jouw ouders er nu zijn. En dat ze ook zo betrokken zijn bij jouw hele groep. Je krijgt in ieder geval de groeten van mijn vader en moeder, ook de groeten aan jouw ouders. Nog heel veel plezier samen! Geniet er lekker van, want voor je het weet ben je weer in het dan (nog steeds) koude Nederland!
    Maar dan gaan we wel samen lekker bonbons maken :D en komen jij en Luuk samen een keertje eten in het appartement van Jeffrey en mij. Ik verheug me er nu al op!

    Veel liefs en een dikke kusss Eline

  • 16 Augustus 2007 - 14:49

    Jan Paul:

    Hey Zus, erg leuk stukje, ook van moeders! Haha ik zie het al precies voor me hoe het daar aan toe gaat met hun..! Leuke foto's ook!
    Succes daar en beterschap!
    Groetjes, JP

  • 16 Augustus 2007 - 19:50

    Loes:

    Heej lieve lieve Ryanne,
    Ik hoop dat je snel weer beter bent, maar daar heb ik alle vertrouwen in!
    Heerlijk dat je ouders er zijn, geniet ervan! Geweldige foto's meid!
    Heb al 4 dagen erop zitten in mijn nieuwe klasje, geweldig!!!
    Denk aan je!!
    Dikke knuffel, Loes

  • 17 Augustus 2007 - 11:42

    Jose:

    hey ryanne...dis voor t eerst dat ik op je site kijk..(schaam schaam)
    wel onzettend leuk om te zien wat je daar allemaal doet..ik hoop dat je t erg naar je zin hebt. en geniet er nog even van!
    dieke kuz jose!

  • 20 Augustus 2007 - 09:31

    Nicole:

    Hey lieverd, ik probeer je nu te bellen maar volgens mij neem je niet op....nee....hmmm...ik bel later nog wel eens.
    Maar wat ik wilde vertellen: ik ben nu terug van vakantie, we zijn zaterdag nacht (oo.oo uur) aangekomen in Baarlo. We hebben een super vakantie gehad maar daar mail ik je nog wel over en ik probeer ook wel wat foto's te mailen.

    Zeg, ik lig natuurlijk heel veel achter met je berichtjes lezen maar ik ben het weer in aan het halen. Ik vind het echt super om dit zo allemaal te lezen wat je daar mee maakt. Leuk om je te zien met je ouders!!! Ik kan het me helemaal voorstellen hoe dat is ;-) !! Ik lees ook dat je wel af aan het tellen bent,lieffie, écht écht, ÉCHT niet doen!!! Geniet er alstjeblieft nog van! Als je hier komt ben je zó weer in het "echte" leven!! Je moet hier plaatsen gaan zoeken om te vervangen, er is hier geen strand en vooral geen strand weer, je moet weer gaan dansen ;-)....enzo....echt muppie, geniet ervan. Ook als je ons weer allemaal een keertje hebt gezien is het weer allemaal normaal en dan zit je hier je foto's te bekijken en je verhalen na te lezen en dan verlang je weer terug naar daar!!! En nu zit je daar nog dus is het het handigste als je nu dan meteen ook geniet en vooral níét aftelt!! Lieverd, ik mis je en ik bel je strax nog wel eens!!

    Dieke kus van mij ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryanne

Hoi allemaal! Ik heb inmiddels mijn opleiding PABO afgerond en ik vond het wel een mooie afsluiter om eens flink op avontuur te gaan. Dus ik ga 3 maanden naar Thailand om daar op een basisschool Engelse les te geven... Je kunt me op deze site volgen en berichtjes achterlaten. Groetjes, Ryanne.

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 32350

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 30 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: