Afscheid Secondary en 9e weekend in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu Afscheid Secondary en 9e weekend in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ryanne Grootentraast - WaarBenJij.nu

Afscheid Secondary en 9e weekend in Bangkok

Door: Ryanne

Blijf op de hoogte en volg Ryanne

09 September 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal.

Allereerst; ontzettend bedankt voor de lieve berichten op mijn site!! Wauw, ik werd er helemaal emotioneel van, zoveel mensen die me even steunen. Dat deed me heel goed, dank jullie wel.
Op het moment ben ik weer in Bangkok. Gistermorgen hebben we Femke, de vriendin van Marijke, opgehaald van het vliegveld. We hebben de rest van de dag Bangkok met haar verkend.
Om 3 uur mijn tijd, (10 uur ’s morgens jullie tijd) was het wel even raar. Toen was de crematie begonnen. Mijn familie had gisteren een moeilijke dag. Ik heb op dat moment veel aan jullie gedacht. Mam belde meteen daarna over hoe het was geweest. Dat vond ik erg fijn. Het was mooi geweest, maar toch ook emotioneel en moeilijk… Lieve familie: nogmaals heel veel sterkte!!!!

Het rare is, dat alles hier zo doorgaat. Ik heb eigenlijk geen moment gehad om even stil te staan en alles af te sluiten voor mijn gevoel. Ik denk dat ik dat moet bewaren voor als ik terugben.
We hebben afgelopen week het afscheid met de middelbare school gevierd. Dat was echt heel leuk. Rian, Marijke en ik werden in typische, culturele Thaise kleding gehesen en de leerlingen voerden een super show op die we samen hebben geoefend en voorbereid.
Drie jongens moesten ons spelen en presenteerden de show. Ze hadden ons verrast door een gele (lees: blonde) pruik op de doen met vrouwenkleren! Haha, we lachten ons kapot. Ze deden het erg leuk.
Na vóór en na de show vele speeches te hebben gehad van leerkrachten en directeuren, kregen we op het eind een soort ‘respectgroet’ van alle leerlingen. Ze gingen allemaal recht voor ons knielen, steeds in groepjes van 4 of 5. Dat was heel indrukwekkend. Ik hou er helemaal niet van, ik wilde het liefst die kinderen knuffelen. Maar je moet nou eenmaal deze manier van bedanken respecteren.
We sloten de middag af met een lekkere lunch en thuisgekomen hadden we toch allemaal een brok in de keel. Het lesgeven op de secondary school is nu voorgoed afgesloten…!

Het weekend in Bangkok was ook super, ondanks het idee dat ik niet op de crematie van mijn opa was. Soms voelde ik mij schuldig, dat ik toch allemaal maar leuke dingen doe, terwijl er zo iets verdrietigs is gebeurd. Maar zoals ik al zei; alles gaat hier gewoon door en dat zal ook zo moeten zijn denk ik.
We hebben zaterdagmiddag geshopt en heerlijk gegeten met z’n drieën. Vervolgens gingen we naar de State Tower, ook genoemd als de “Dome”, waarbij je helemaal bovenin over Bangkok kan kijken. Het uitzicht was adembenemend! Het was ’s avonds, dus je zag allemaal mooie lichtjes van bruggen, auto’s, gebouwen, straatverlichting… het was onbeschrijfelijk!
Daar hebben we geproost op Marijke’s verjaardag (die is vandaag jarig) om 12 uur. We kwamen 2 jongens tegen die ook uit Limburg kwamen, waar we nog een hele tijd gezellig mee hebben gekletst.
Stiekem hadden Femke en ik een klein taartje besteld, en iets na twaalven kwam ie eraan met een sterrenflitser en kaarsje erop. “Happy Birthday Marijke 24 years” stond erop. Nou Marijke had het niet meer…! Dit is precies zoals ze het had gehoopt. Haar verjaardag kon ook niet meer stuk toen ze in het hotel aangekomen een bed vol cadeautjes en kaarten zag, van hele lieve mensen die aan haar hebben gedacht. De klapper was natuurlijk het filmpje wat Bas heeft gemaakt, waar al Marijke’s dierbare haar nog even feliciteerden…

Vandaag gaan we nog even van Bangkok genieten en vanavond rijden we terug naar Cha-am. Daar wacht Marijke haar volgende verjaardagsverrassing op met de rest van de groep. Het was een apart weekend.
Komende week zal de allerlaatste lesweek zijn. Woensdag nemen we afscheid op de Universiteit, en donderdag op de basisschool. Het zal druk en heftig worden.
Ik probeer voor mijzelf het verlies van opa een plaatsje te geven en als ik terugben het af te sluiten. Nogmaals bedankt allemaal voor de berichten, jullie kunnen je niet voorstellen hoeveel dat voor mij betekent. Ook de lieve smsjes, mailtjes en telefoontjes die ik heb gekregen.

Heel veel liefs, Ryanne.

  • 09 September 2007 - 09:06

    Rian:

    Heej meid,

    Jij dit weekend in Bangkok,ik in Cha-am. We kennen elkaar nu een paar weken,maar wat voelt dit al raar!
    Over een paar uurtjes zijn jullie weer terug. Heb er nu alweer zin in.
    Delaatste dagen gaan we nog even flink genieten samen. Dan rondreizen en zie ik je de 29e weer. Dan gaan we 'al' naar huis!

    X Rian alias Ollie uut de Loi

  • 10 September 2007 - 06:10

    Dave:

    Hey Ryanne,

    Ik lees dat je je ondanks alles nog steeds goed vermaakt daar in thailand. Ik vind het knap van je meid. Heel veel plezier nog met je laatste afscheids rituelen en heel veel plezier tijdens je rondreis.

    -X-
    Dave

  • 10 September 2007 - 07:36

    Nicole:

    Waaw, wat SUPER allemaal zeg!!! Wat zie je er ook goed uit!! Echt waar, ik vind je die thaise kleren ook erg leuk staan!! (misschien iets voor carnaval ;-)) En wat lief wat Femke en jij hebben gedaan voor Marijke (dat taartje) hmmmm....jammie!! Ook super uitzicht man, echt niet normaal...dat heb je hier in Nederland niet hihi!!

    Ik vind dat je een goede keuze heb gemaakt om nu opa een plekje te geven en als je terug bent rustig afscheid van hem te nemen. Ik vind het knap dat je dat zo doet, dat heeft opa denk ik ook gewild.

    Nog veel plezier met het afscheid aankomende week en ik mail je ef een foto door!!

    dieke kus Nicole

  • 10 September 2007 - 11:48

    Sandra:

    Hai lief vriendinnetje!!

    Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het erg goed van je vindt dat je opa nu een plekje hebt proberen te geven, en dat je thuis rustig afscheid van hem neemt. Ik denk dat het goed is dat je nu verder gaat met het leven in Thailand en nog optimaal geniet van de laatste 3 weekjes!! Ik vind dat je goed bezig bent meid!!

    En zoals Nicole al schreef, je ziet er echt leuk uit in de thaise kleren!! Hihi, staat je goed!!

    Wat apart dat de kinderen knielen om afscheid te nemen! Een dikke knuffel zou ook meer iets voor mij zijn. Maar ja, dit is natuurlijk hun manier om jullie te bedanken.

    Lieverd, geniet van het afscheid op de universiteit en de basisschool!

    Dieke knuffel van San.

  • 10 September 2007 - 17:38

    Mieke, Young Passion:

    Heej BNK ganger.....

    Ik vroeg me af hoe het afgelopen was met de bieb,kun je ons misschien een up-date geven. Hebben ze nog wel iets gedaan toen wij weg waren???

    Nou geniet nog van alles!!

    Groetjes Mieke

  • 11 September 2007 - 03:55

    Plien:

    Heej Lamyai!!
    Zo, na een uurtje zit mijn show er al weer op. De kinderen hebben het echt goed gedaan!! Alles ging goed. Alleen van de school viel mij een beetje tegen dat ze niets geregeld hadden. Drie minuten voor tijd, werd de geluidsinstallatie klaar gezet, er was niets versierd, geen afsluitwoordje helemaal niks. En het eten vanaaf gaat niet door. Ze wilden dat ik donderdag weer de hele dag kom om te lunchen ofzo.. Tegenvaller!!

    Maar goed. Nog even en dan de rondreis!!! Ik ga er vanuit dat jij daar net zo veel zin in hebt als ik!! Wel heel erg jammer dat we niet tegelijk terug vliegen! Maar als het goed is zien we jullie allemaal op het vliegveld!!
    Jij, Marijke en Femke ook super veel plezier op de rondreis!!!

    Dikke Kus

  • 11 September 2007 - 04:01

    Plien:

    Oh ja, vergeten. Hoe ging jullie speech vanmorgen??? Was het druk??

  • 11 September 2007 - 08:31

    Sanne Voeten:

    Heej Ryanne,

    Ik wil jullie voor straks alvast een super fijne vakantie wensen. Voor je het weet is die namelijk al voorbij. Ik kijk nog steeds met veel plezier naar je foto's.
    ga straks maar lekker genieten, want dat heb je wel verdiend.
    Veel plezier met het afscheid en het in ontvangst nemen van alle cadeaus.

    Kus Sanne

  • 11 September 2007 - 18:20

    Ouders Paul:

    Hallo Rian wel wat laat maar allereerst nog van harte gecondoleerd met het verlies van je Opa. Wat jou nu overkomt had Paul ook steeds in gedachte dat hem dat ook zal overkomen in Tailand, maar dan met Oma Wij willen je veel succes wensen met je afscheidsweek en een hele fijne rondreis nog in Tailand en een goede terugvlucht groetGer en Hanny

  • 12 September 2007 - 07:41

    Pap En Mam Van Rian:

    Hoi Ryanne, hopelijk kunnen wij tijdens jullie rondreis ook nog soms van jullie verhalen gaan genieten. Want wij vonden ze echt prachtig om te lezen.Vanuit Wellerlooi willen wij ook jou een te gekke rondreis toe wensen. Maak er een onvergetelijke tijd van, maar dat heb jij eigenlijk nu ook al steeds gedaan.
    En ook nogmaals harstikke bedankt voor de goede zorgen voor onze Rian tijdens haar ziekenhuis opname. Veel plezier en tot 29 september in Dusseldorf.Doeiiii

  • 12 September 2007 - 13:03

    Mam Van Pai-lin:

    Hé Ryanne,
    Wij willen jullie nog even een hele fijne rondreis toewensen, geniet ervan.
    Groetjes oet Sérum.

  • 12 September 2007 - 13:44

    Marion En Ger:

    Ryanne, fijn om te horen dat je veel kracht en steun hebt gehad vanuit hier.
    Geniet van de laatste week en sluit het mooi af, deze tijd vergeet je nooit meer.
    wij zien uit naar je volgende bericht en beeldmateriaal,

    liefs marion en ger

  • 12 September 2007 - 17:18

    Mam Van Gemma:

    Hoi, het straat beeld zal veranderen in Cha0Am. Geen hollandse meisjes en een jongen op de fiets.
    Geen muziekcafe meer
    geen Jhony Walkers meer en de omzet zal bij sommige resteurants zal dan ook dalen.
    Maar niet getreurt voor jullie begint het aventuur van rondtrekken door Thailand en dan naar ons regen land.
    Geniet er van en zo als ik lees zien we jullie op het vliegveld als Gemma en Paulien terug komen.


  • 12 September 2007 - 18:16

    Celine:

    vete site echt cool.
    waneer kom je een s op de chatroom.
    ik mis je.
    x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-

  • 13 September 2007 - 14:50

    Sandra Hanraets:

    Ha Ryanne,
    Wat een indrukwekkende verhalen allemaal..Ik volg je wekelijks en ben steeds onder de indruk..Geniet van de laatste weken, want voor je het weet is het voorbij!
    Veel groetjes,
    Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ryanne

Hoi allemaal! Ik heb inmiddels mijn opleiding PABO afgerond en ik vond het wel een mooie afsluiter om eens flink op avontuur te gaan. Dus ik ga 3 maanden naar Thailand om daar op een basisschool Engelse les te geven... Je kunt me op deze site volgen en berichtjes achterlaten. Groetjes, Ryanne.

Actief sinds 08 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 32353

Voorgaande reizen:

06 Juli 2007 - 30 September 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: